Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-23, 08:19   #59
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det legges ut ganske mange biler på Finn som er "konekjørt" eller lignende. Det er alltid veldig pent kjørte biler.

Ja, det er jeg enig i. Men jeg oppfatter ikke at de som sier at noen "kjører som ei kjerring" bidrar til at bilden de kjører nødvendigvis blir en konekjørt bil. Jeg oppfatter de to på ingen måte som paralleller. Konekjørt bil oppfatter jeg som at noen vil fortelle at bilen er pent kjørt. Å "kjøre som ei kjerring" oppfatter jeg brukt i situasjoner der noen ønsker å formidle at en sjåfør er elendig.

For ordens skyld, jeg bruker ikke den typen karakteristikker ("kjøre som ei kjerring") sjøl, jeg prøver å formidle hva jeg oppfatter at andre legger i det når de bruker det.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat