Sv: Drømme - og hatjobb?
Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.
Altså grunnen til at folk setter det på sinn bunn 3 er jo forskjellige, men jeg undrer mdg jo også over at de kan sette sykepleier på bunn 3, og ihvertfall hjemmesykepleier. Men jeg tenker at man har jo ikke prøvd det, og aer ikke hva de snakker om. På lik linje som at jeg ville heller aldri bli flyvertinnne, og har jo ikke prøvd det, og kommer aldri til å ha noe ønske om det. Men jeg har et bilde av hvordan det er, og det holder i massevis. Jeg tenker på å servere mat og ta betalt for tax-free varer, noe som for meg frister svært lite. Men selvfølgeølig innebærer jobben mye mer.
Selvsagt forstår jeg at folk tenker og ønsker forskjellig, men det er ikke til å komme fra at det allikevel er en jobb som virker svært tiltrekkende på svært mange, og da er det for meg (som har jobbet som flyvertinne i snart 14 år)underlig at noen synes det kan være en så skrekkinngytende jobb at man setter det på bunn 3 over fæle yrker. Hver gang SAS utlyser jobber, så er det ca. 5000 søkere til kanskje 50 stillinger, og jeg tror helt ærlig ikke at alle disse menneskene søker fordi de vil servere og selge taxfree-varer.