Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-23, 21:36   #7
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Hehe... jeg har og et spesielt navn, som egentlig skal skrives i ett, med to store bokstaver (ala McDonald). Facebook gir meg lov til å skrive det riktig, men folkeregisteret gir meg IKKE lov. Så derfor må jeg hete "Donald, Svanen mc"
Vi har kranglet med folkeregisteret, men får ikke skrevet det slik vi vil. Hvis vi kan "bevise" at det skrives som vi vil, så kan vi kanskje få endret det. Bevis kunne feks være min fars dåpsattest (han er ikke norsk), men vi har sett at den er håndskrevet, så en tolkning av den vil sikkert folkeregisteret ta som mellomrom...
Nå gidder jeg ikke styre mer med det, men vi tullet med at vi skulle stokke navnene til minsten noe ala "Svanungen Pappanavn-McDonald". Det hadde laget krøll for folkeregisteret. (vi gjorde ikke det, hun har mitt som mellomnavn. Mye lettere å svare og si hans enn mitt)