Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-23, 16:40   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hæ? Er dette noe nytt?

Knerten har hatt skolekort fra Ruter de 5 siste årene. Det har vært en vanlig «årskort», men det siste året var det gyldighet bare til 24. juni i skoleåret. Dette bippet han en eneste gang + alle kontrollene som man jo er i når man reiser i Oslo. Det lyste alltid grønt. Så han har kunnet bruke det hele døgnet og i helger.

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Minsten bipper ikke. Han bare har det i lommeboken og viser det ved kontroll. Han bruker det døgnet rundt. Han har diverse skolerelatert etter klokken 18 innimellom, så vi har aldri tenkt at kortet ikke gjelder.

Var sånn på 90-tallet også (mitt skolekort i samme område gjaldt frem til kl 16 ihvertfall). På vårt kort så står det "Kl 18.00" på baksiden (med samme skrift som navnet hennes og skolenavn), og på nettsidene til Ruter står det kl 16. Mulig det funker hele døgnet, men er jo kjipt hvis kontroll etter dette tidspunktet?

Vi har aldri hatt slikt kort før og jeg aner ikke hvordan man skal bruke det og det er umulig å finne ut av.. Man skal liksom bare vite det?
På våre grønne busser MÅ man gå på foran og vise billett, så jeg antar det da er naturlig å bippe. Men som sagt fullstendig blank på tog, trikk og t-bane og hvis disse kombineres.