Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-07, 11:01   #12
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kioskromaner" og lesevaner

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kiosklitteratur er bøker som ikke selges i bokhandler, bare i kiosker, og er vel en slags kombinert kvalitets- og genreinndeling. Grensen er temmelig flytende (og jeg tror den er enda mer flytende nå enn før), men Isfolket klassifiserer helt klart, mener jeg. (Jeg leser en del fantasy som man bare får i fantasybutikker og ikke i vanlige bokhandler, og det er innimellom uklart om det er fordi de er for dårlige eller bare fordi bokhandlene har så smalt utvalg i den genren.)

Man får da kjøpt både Isfolket og flere av de andre som regnes som "kiosklitteratur" i bohandler? :husker ikke:

Selv leser jeg masse. Både Sønnavind og Hannah synes jeg er morsomme serier, og jeg gleder meg til hver gang det kommer en ny bok. Grunnen til at jeg liker disse bøkene er vel at de handler om gamledager, hvordan folk levde da og så følger de en familie i deres utfordringer i hverdagen. Det er ikke akkurat tungt stoff, så en slik bok er lest i løpet av en og en halv time omtrent.

Jeg leser også masse annet. For tiden holder jeg på med Monsoon av Wilbur Smith på engelsk og Ringenes Herre.

Jeg er altlesende. Sluker det meste rått, og koser meg med en bok uansett sjanger. Nei, nå lyver jeg. Jeg er ikke så glad i å lese dikt ...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat