Sv: Tror dere Huitfeldt må gå?
Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.
Har sluttet å sto på politikerkasten som helhet. Det er jo bare jug, snyteri og nepotisme overalt. Jeg skal ikke si at jeg ikke ville falt for fristelsen til å tuske til meg goder og privilegier om jeg hadde vært i posisjon til det. Men i utgangspunktet er det vanskelig å se for meg at jeg skulle styre så langt unna det moralske kompasset mitt. Hva er de laget av, disse folka som tror det er noen regler for folk og noen helt andre for dem selv. ⁸
leter med lupe etter fotnote 8
Og kom på en ting som var snakket om i lunsjen for ikke så lenge siden. Jeg har jo en kollega-gjeng som er litt utenfor snittet av befolkningen, npe jeg vil påstå ofte gjør at vi har litt annerledes tema (og ikke minst innstillinger til tema) enn mange andre steder. men helt hvordan det kom opp husker jeg ikke. Men i alle fall det at i en del verden vil store deler av befolkningen ikke stole på en leder som ikke er korrupt. For en som ikke, når hen hadde muligheten til det, tusket til seg til seg og sin familie, hva var nå det for en dumskolling? Sånne folk er jo ikke noe å ha til leder, når de ikke engang har såpass til vett.
(Min fotnote, jeg jobber altså med tidligere misjonærer, barn av misjonærer og andre kristne og konservativt-kristne folk. Det påvirker mye rart av lunsjtema. Men denne var ikke helt klassisk, selv for oss. )