Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-23, 12:21   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.268
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotografi som hobby

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Foto som hobby er hva man gjør det til selv, de fleste går jo rundt med et kamera i lomma støtt og stadig.

Man kan nerde en hel del med et speilreflekskamera og lære seg å bruke flere innstillinger enn "auto", det aller gøyeste er så klart å gå for analog film og svart/hvitt og fremkalle film og kopiere bilder selv, men det krever så klart utstyr og mulighet til å lage et rom mørkt/tilgang til mørkerom.

Jeg får en del mer glede av å ha bilder på print og i rammer eller på korktavler, enn å bare ha dem digitalt. Å lage faktiske analoge fotoalbum er veldig hyggelig og litt meditativt også.

Folkehøgskolen jeg gikk på for ca 100 år siden hadde mørkerom, så jeg fikk prøvd der. Veldig gøy.

Å lage fotoalbum er ikke dumt. Det er jo grenser for hvor mange bilder man har plass til på veggen. Men jeg kunne godt hatt mange flere. Kan jo lage meg en fotovegg med alle de fineste bildene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat