Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-23, 12:10   #19
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan "alle" ha politiske verv?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det har vært en gammeldags ting med kommunestyremøter som drar ut til langt på kveld, hvem har tid til det?
Møter på kveldstid kan gjøre at småbarnsforeldre, evt enslige foreldre, ikke kan delta i kommunepolitikken fordi da trengs det barnevakt. Det er også fordyrende for administrasjonen, siden de må ha overtidsbetalt for å være på jobb under møtene.

Noen kommuner jeg kjenner til har kommunestyremøter på dagtid, når barn er i skole og barnehage.
Jeg ser at min kommune kjører strikt på tidsplan. Er møtet berammet til å vare til kl 19 så slutter det klokka 19 og da utsettes evt ubehandlede saker til neste kommunestyremøte.

Hos oss får man dekket inntil 500,- til barnevakt. Det blir kostnader ved å ha møter på dagtid også, fordi flere skal ha dekket tapt arbeidsfortjeneste.

En annen sak med å ha møter på kveldstid, er at det jo går utover konsentrasjonen når man har vært på jobb hele dagen og så skal følge med på til dels kompliserte saker på kvelden.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat