Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-07, 16:23   #9
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sterke" og "svake" elever

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det jeg synes er litt merkelig er vel heller hvordan man klarer å se på eleven som sterk eller svak. Ikke sterk i et fag, men bare sterk.

Jeg skjønner rett og slett ikke hva du mener? Det er vel ingen hemmelighet at noen elever er veldig flinke faglig sett, noen er veldig dårlig faglig sett og den største gruppen er de som er middels flinke? Helt vanlig normalfordeling, altså?

Alle mennesker er selvfølgelig like mye verd, men noen er flinkere enn andre og andre igjen er mindre flinke. Jeg tror ikke man kan komme bort fra dette, hvis man prøver kan man jo bare spørre seg om hva som er poenget med idrettskonkuranser, skrivekonkuranser, tevlinger eller karakterer generelt sett.

Opprinnelig lagt inn av Kie

Ofte er det jo kanskje mer slik at man er sterk i et fag og svak eller middels i et annet. Dermed blir det vel mer aktuelt for meg å tenke at man skal huske å utvikle elevenes sterke sider også. Uavhengig av om de er svake, sterke eller middels i andre fag.

Ja, de aller fleste er middels flinke, tror ikke det er noen som benekter det.