Sv: "Sterke" og "svake" elever
Jeg tror det er ekstremt langt mellom elever som er sterke i absolutt alt. Jeg tror det er mer nyansert enn det kan virke når man deler inn elever i "sterk" og "svak".
De aller, aller fleste er flink til noe. De aller, aller fleste har både sterke og svake sider.
Jeg synes det er rart at man da prater om sterke og svake elever med en slik letthet. Med mindre man også rangerer fagene/egenskapene slik at det kun er noe som teller når "styrke" skal beregnes.
Selv har jeg aldri opplevd å treffe på et menneske som kun er sterkt eller svakt. Jeg har aldri opplevd å treffe på noen som ikke er flinke eller har potensiale til å bli flinke til noe som helst.
Så hvem er det som definerer hva som skal til for å komme i kategorien "sterk"? Og er det "den eneste rette sannhet" i så fall?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|