Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-23, 21:26   #429
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns det er alt for mye fokus på Sindre Finnes. Prinsipielt er han og Ola Flem vanlige privatpersoner. De er, i likhet med oss 5 mill andre norske privatpersoner, i varierende grad greie, griske, slemme, snille, egoistiske etc. Som privatperson trenger de ikke å svare til det norske folk. De er ikke valgt av oss og de er ikke betalt av oss.

Det er den valgte ektefellen i posisjon som har ansvar. Det ansvaret tok Huitfeld på seg mens Erna la all skyld på mannen. Jeg mener systemet rundt maktpersonene har sviktet stort. Det er så utrolig blåøyd og naivt av oss som nasjon at mannen til statsministeren, mannen til utenriksministeren og hvis vi tar med den noe ustabile konen til justisminister Wara kunne holde på som de gjorde uten at PST visste noen ting. Tenk for en enorm sikkerhetsrisiko de har vært for Norge.

Hvor lett hadde det ikke vært fange disse ektefellene i et jerngrep på bakgrunn av at de gjorde ting som måtte holdes hemmelig. Det er jo premieoppskriften på å bli mål for fiendlig etterretning.

Det hadde nok Flem og Finnes også skjønt hvis de hadde sett på litt flere gode Netflixserier i stedenfor å handle aksjer. Jeg anbefaler "The americans" og "Le Bureau" nå når de må få seg ny hobby.

Det i feit skrift er forskjellen mellom Erna og Anniken. Det er liten forskjell mellom ektefellene deres.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat