Sv: Liker du champagne?
Jeg kan fint drikke et glass champagne, om jeg får det servert, men elsker det ikke, og tåler det heller ikke særlig godt (gir meg hodepine). Derfor kjøper jeg det aldri selv.
Synes likevel det er en flott gave å gi, til folk jeg vet liker det, fordi det er noe festlig og stas over det. Setter også pris på å få det i gave, fordi det er kjekt å ha i spesielle anledninger når vi typisk har gjester, som 17.mai, nyttår e.l., når det er hyggelig å kunne servere det, og ta et lite glass selv og skåle. Særlig siden jeg ikke kjøper det selv. Det gir jo en ekstra feststemning, så jeg skulle ønske jeg likte (og tålte) det bedre, men i det minste har jeg kommet så langt at jeg synes det er helt ok med et glass. Men for min egen del vil en flaske med god rødvin være mer kjærkomment (noe de som kjenner meg vet, og derfor er det som regel det jeg får, hvis jeg får alkohol i gave).
Krysset av for "Nei, men synes det er en genial gave", selv om det er å ta litt for sterkt i, både at jeg ikke liker det, og at det er genialt. Mitt svar ville egentlig være: "Ikke veldig glad i det, men det er helt ok, og fungerer som regel fint som gave".
Jeg kjøper for øvrig aldri alkohol i gave til folk jeg ikke kjenner godt.