Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-23, 15:49   #48
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leger må leve

Og så må jeg bare nevne (siden jeg føler flere nevner penger og legeforeningen) at i mange forhandlingsrunder så har dette med lønn vært det eneste legene i realiteten har kunnet forhandle om. Når feks min avdeling har et begrenset antall leger, spesialiseringsløpet er krevende og tar mange år, rekruttering er vanskelig og arbeidsmengden (antall prøver) øker med 24 % så har legene hatt begrenset faktisk mulighet til å nekte å gjøre jobben, og så står man igjen med å strekke seg langt, og tjene mer enn man egentlig trenger, hvis dere skjønner. Det er faktisk grenser hvor gøy det er å få fin månedslønn hvis man ikke har fritid eller ikke mestrer arbeidsbelastningen.

Heldigvis har avdelingen min nå fått til en løsning hvor man i større grad kan justere arbeidsbelastning (og lønn) ihht kapasitet. Valgfrihet har utrolig mye å si for hvordan man tåler belastning/mye arbeid. Jeg vet at jeg kan jobbe mindre hvis jeg skulle trenge det.