Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-23, 16:45   #72
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg er togpendler, og reiser fra en stasjon som tar toget fra å være halvfullt til å bli nesten fullt på en normal dag, og jeg observerer flere typer "veske på setet ved siden av meg"-reisende.

De fleste er av typen som sitter klar til å fjerne veska med en gang de merker togvogna fylles opp. Så har du de som sitter helt i sin egen verden, musikk eller podcast på ørene og rett og slett ikke følger med, men som er kjapp til å fjerne veska med en gang de får spørsmål. Og så har du de som sitter og ser demonstrativt ut vinduet, og later som om de ikke får med seg at togvognen er nesten full og at vesken deres er til hinder for andre. Kategori en er selvsagt helt ok, kategori to er forståelig, vi har all vært der. Men kategori tre får frem aggresjonen i meg, for det er så himla arrogant og kalkulert, og ikke minst fryktelig uhøflig.

Og så har du de som nesten aldri reiser med toget, og som rett og slett ikke vet at det kommer masse folk på stasjonen "min" og dermed ikke vet bedre. Der himler man overbærende med øynene inni seg, mens man høflig spør om de kan flytte vesken.

Enig i at kategori 3 er mest irriterende.

Digresjon,
Var det ikke i vinter en gang artisten Unni Wilhelmsen la ut et innlegg på Facebook om ungdom som okkuperte flere seter på Frognerseterenbanen med skiutstyr sitt. Mener å huske innlegget hennes havnet i flere nettaviser også.
Fant det: .
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...e-som-feiga-ut