Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-23, 11:48   #766
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Og ekstremt mange bilister som tenker at de ikke har normal vikeplikt for sykler som sykler i vegbanen, på samme måte som for biler. Eller som plasserer seg midt i gang- og sykkelveien når de skal ut på veien, gjerne uten å sjekke om det er en syklist der som må bråbremse for å ikke brase inn i siden deres. Eller som legger seg i sykkelfeltet når de skal svinge til høyre. Jeg har delja hånden i en del tak når jeg forsøker å snike meg forbi biler som bruker sykkelfeltet som sving til høyre-felt.

Jeg er både syklist og bilist og tror det hjelper en del mht hvordan jeg oppfører meg både som syklist og bilist.

Jeg foretrekker syklister som sykler over gang- og sykkelfelt, gitt at de har blikkontakt før de svinger over. Det sparer tid både for dem og meg.