Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-23, 15:39   #106
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.217
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men det er jo et spørsmål om to grupper opp mot hverandre her. Om den ene gruppa består av 13% og den andre av 83%, er det da gitt at det er den største gruppa som skal endre seg? Hvis ja, hvor liten kan den minste gruppa være og fremdeles forvente at flertallet skal tilpasse seg dem?

Men nå forutsetter du jo at det er 87 prosent som sitter og har sekken på setet ved siden av seg, mens de resterende 13 prosentene irriterer seg over det. Jeg tviler på at det er sånn det henger sammen. (Og om det gjorde det, ville jeg likevel synes at de 87 prosentene burde være mindre egoistiske, sånn at de siste 13 prosentene også fikk sitte.)

De to gruppene jeg kan se som har motstridende ønsker her er jo
1. de som har bagasje på nabosetet og ikke flytter den uten å bli bedt om det (vi vet ikke hvor mange dette er snakk om)
og
2. de som synes dette er irriterende oppførsel (13 % av de reisende)
Og jeg synes ikke størrelsen på disse gruppene er så fryktelig relevant for om noen av dem skal endre seg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat