Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-23, 12:36   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Palestina og Israel?

Det er altså en så jævlig og fastlåst konflikt, at jeg ikke klarer å se at det kommer til å være noen løsning på den. Jeg syns Israels okkupasjon av Vestbredden og blokade av Gaza er helt på trynet, og jeg syns det er fascinerende skummelt å høre hvordan Israelerne jeg kjenner forsvarer den. F.eks. mener det at Israel "fikk" deler av Vestbredden som en del av Osloavtalen, og det stemmer jo faktisk ikke. Men det er altså den virkeligheten de lever i, at det ikke er okkupasjon, men områder som det er avtalt at Israel skal overta. Jeg mener det er helt vilt måten Israelere behandler Palestinere (eller arabiske Israelere). Det er ikke greit på flekken.

Samtidig er det en realitet at den eneste løsningen Hamas godtar er hvis Israel utraderes fullstendig. De dreper mer enn gjerne Israelsk sivilbefolkning, uten noen tanke om hvilken konsekvens det har for "egen" befolkning, som da bare ender opp med å lide mer. Og det er så FÆLT. Det er ikke noe annet som anses som godt nok. Og det er jo også noe som låser konflikten fullstendig, at det ikke er noen av sidene som ønsker noe annet enn full seier. Da må en av sidene tape, på ett eller annet tidspunkt.

Egentlig så er styresmaktene på begge sider så fæle at jeg får helt vondt bare av å tenke på det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat