Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-23, 21:15   #8
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Men jeg har merket meg at mange ikke bruker selvbetjening fordi de mener at arbeidsplasser vil forsvinne. Er det noe i det tror dere?

Jeg vil definitivt anta at arbeidsplasser forsvinner. Selvbetjente kasser er en måte å effektivisere på. Selv foretrekker jeg selvbetjente kasser, spesielt der hvor man kan scanne varene underveis i handleprosessen, og bare betale på vei ut.

Å insistere på å bruke betjent kasse kun for å kunstig holde folk i jobb, syns jeg er en merkelig holdning. Det blir nesten som å insistere på at traktoren må bort, og så får folk pløye jorden med hest. Det vil kreve mange flere folk. Eller hva med å få tilbake heisførere? Vil jo ikke måtte trykke på knappe selv.

Å bruke betjent kasse fordi man ønsker å skravle med betjeningen eller fordi man ikke helt er fortrolig med selvbetjeningen (jeg har en som oppfyller begge disse kravene i min omgangskrets) syns jeg dog er fullstendig legitimt. Da har den betjente kassen et poeng. Men bare for å kunstig holde folk i jobb? Nei, for meg blir det for dumt!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat