Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-23, 10:45   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om jødeforfølgelsen i Europa og Russland?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I Frankrike er et sekulært offentlig rom omtrent hellig. Forbud mot burkini på stranden er jo et annet - interessant - i mangel på et bedre ord, utslag. Man SKAL vise en viss mengde hud på stranden, rett og slett.

FOLK MÅ FOR I HELVETE SLUTTE Å LEGGE SEG OPP I HVA DAMER HAR PÅ SEG!!!

Jeg er 100% enig i at vi skal slutte å legge oss opp i hva kvinner har på seg, men tenker at det også må gjelde for de kvinner som tvinges til å iføre seg hijab og burkini. Jeg vet jo at datteren min har hatt venninner som har måttet iføre seg hijab når de ble regnet som kvinner, og at det ikke akkurat var frivillig og noe de ønsker seg, men press fra familie og moské. Det er like lite ok som de kvinnene som frivillig velger dette (for de finnes jo absolutt!) og som blir nektet p bruke det. Jeg synes ikke diskusjonen rundt muslimsk påkledning for damer er enkel i det hele tatt.

Jeg kommer aldri til å glemme da jeg var i usa, der var 45 varme ute, og vi gikk ved siden av to muslimske menn i shorts og singlet, og to skritt bak gikk konene deres, fullstendig tildekket i sort, minus øynene. Jeg kan for alt i verden ikke forstå argumentene bak at kvinner skal dekke seg til, mens menn kan sprade rundt «halvnakne». Jeg aksepterer at det er slik, og jeg aksepterer at det er mange som velger å leve sånn, frivillig. Og at man må få lov til å ta det valget. Men jeg har enda ikke møtt noen som kan gi meg en rasjonell forklaring på hvorfor.

Jeg fascineres litt av regler for kvinner og menn i ulike religioner, og følger noen kontoer på TikTok (både muslimer og ortodokse jøder), og det er en verden jeg virkelig ikke klarer å forstå. Selv om jeg jo forstår at for mange er det helt frivillig og med vid åpne øyne man velger å underkaste seg mannen så fullstendig.

Ellers skremmer hat mot folkegrupper meg, enten det er mot jøder, muslimer, skjeive, transpersoner eller hva som helst.