Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-07, 21:35   #10
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Sterke" og "svake" elever

Ja, det er slik at noen er flinkere enn andre på skolen, det er ikke det samme som at de flinke er mer usosiale. Det irriterer meg voldsomt at folk tor alle skoleflinke er sosialt utilpass. Jeg har studert på en av de mest nerdete plassene på Blindern og jeg må si at jeg ble positivt overrasket over hvor godt det sosiale miljøet var der.

Jeg er også lei av å måtte forsvare min sønn på foreldremøter fordi han er flink i alle fag. For 2 år siden ble de flinkeste i klassen satt p gangen for å regne matte, mens de som var dårlige og middels ble undervist i hvert sitt klasserom. Hva slags signaler sender det? Hei, du er flink så derfor må du sitte her på gangen med oppgaver på ark. Den gangen ble vi foreldrene til de barna de gjaldt skikkelig sinte og forlangte endring. Det går virkelig ikke ann.

Jeg ser jo også noen av grunnen til at enkelte ikke blir flinke, for allerede i første klasse opplevde vi at 25% av barna ikke gjorde lekser. Hvor var foreldrene, jo de mente at det var for tidlig å la barna få hjemmelekser. Og deretter forlangte de ekstra undervisning for barna på skolen.

Det er fa.. ikke så svart hvitt dette her. Men jeg er lei av at man skal straffe de flinke.

Jeg er stolt av sønnen min som er pliktoppfyllende, vitebegjærlig og smart. Ikke søren om jeg skal la noen dra han ned fordi han er flink.