Sv: Drømme- og hatjobb?
Opprinnelig lagt inn av Iriam, her.
Kan du ikke fortelle om en typisk dag på jobben da, Elin?
Mitt inntrykk er i hvertfall at serveringen ikke er en bitteliten del av jobben..handler vel om å gjøre mat, kaffi, etc klart før folk kommer...så servering og salg av tax-free på utenlands....samle inn søppel..rydde når flyet er landet...selvfølgelig må de jo jo gjennomgå sikkerhetsprosedyren og stå ansvarlig hvis det skjer noe, men som heldigvis ikke skjer så ofte...så hovedsaklig er man jo et serveringspersonal, hvorfor er det så vanskelig å innrømme? Mistanke om at de som jobber som det, vil gjøre det mye mer glamorøst enn det er.
Og hvordan er det å kombinere med familieliv? Er vel ikke akkurat en 8-16 jobb?
Men, en fordel som jeg kan se..må jo være de flotte flyverene!:sikle:
Vel, jeg tror de færreste som jobber som kabinpersonell forsøker å glamorisere hverdagen sin, for nettopp vi vet vel at det er hardt fysisk arbeid, lange dager, null pauser, null overtidsbetalt osv. Men det var en gang, ja, at det å bli flyvertinne var glamorøst. Det var alle ungpikers drøm, for flyvertinnene hadde på seg fine uniformer og reiste bare rundt og slappet av på flotte hoteller. Slik er det ikke lenger, selv om ja, vi ser og opplever masse i løpet av en arbeidsuke.
Ja, og i den grad det å ta vare på flyredde passasjerer, trøste småbarn som reiser alene, roe ned illsinte forretningsfolk som er forsinket, tørke spyene til gamlefar som sto opp for tidlig og satte kaffen i halsen, lese 4 forskjellige sikkerhets-checklister før hver "bordsetting" som angår sikkerhet og nødprosedyrer, sørge for videreformidling av beskjeder om videreforbindelser, lese flybilletter m.m. er det samme som servitør, ja, så kall oss det da!! Jeg tåler det jeg. Jeg tåler det akkurat like godt som en barnehageansatt som blir kalt "tante" 
...og dersom du mot formodning fortsatt er interessert i å vite hvordan en typisk dag på jobb for oss VIRKELIG er, så kan jeg godt sende deg det på PM om du vil.