Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-07, 22:55   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør pårørende/ofre få medbestemmelsesrett til når innsatte får permisjon?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det noen som mener at ofrene eller de pårørende skal ha medbestemmelsesrett om slikt? Det høres helt meningsløst og galt ut for meg. Denslags er det da rettssystemet og fengselsvesenet og slikt som skal bestemme, ikke privatpersoner som er sterkt subjektivt og personlig engasjert i saken.

Jeg kjenner at jeg er dønn enig med deg.
Uttalerett - ja. Medbestemmelsesrett - nei.

Så var det den grensen for NÅR man skal få denne utttaleretten da.

En av vitnene eller hva de nå er i den saken som går nå, fikk datteren drept (?) av datterens tidligere kjæreste eller lignende. Nå er da altså denne kjæresten også nabo til foreldrene til hun han drepte, og han skal/skulle på perm den helgen de skal/skulle holde konfirmasjon for en av de andre døtrene.
Jeg skjønner godt at de synes det er kjipt å få dagen ødelagt av at han går og soser "fri" rundt i nabolaget da.

(Jeg vet ikke om jeg husker dette rett, jeg så det i forbifarten på tv.)