Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-23, 15:15   #56
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg hadde lilla lys og adventsstake da barna var små. De ble etterhvert byttet ut med hvite, siden jeg ikke er glad i lilla verken i interiøret eller garderoben. Nå som barna er voksne har jeg sluttet med tradisjonen med å tenne et nytt lys hver søndag. Har en stake med fire lys, men tenner alle sammen.

Setter fram litt gradvis fra ca. første desember, diverse lysdekorasjoner og blomster, mest hvitt/grønt/naturmaterialer. Utelysene kom opp nå i helgen.

Full julepynt og juletre og litt røde ting blir det først på lille julaften (muligens bittelille hvis huset er vasket og det er en fridag). Jeg har endret på noen av tradisjonene fra barndommen, men for meg er det helt utenkelig å ha juletre og full jul helt fra november som mange har nå.

Når «influenserne» skriker at «nå er julen her» rett etter Halloween så ja, nei..


Sist redigert av Filifjonka : 28-11-23 kl 15:30.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat