Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-23, 18:00   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Psykiater-saken

Jeg husker Finn Skårderud som en som fikk nærmest heltestatus for arbeidet sitt med unge jenter med spiseforstyrrelser. Ørjasæter sin kronikk var veldig god. Den kritiserer vel ikke så mye ham som mangelen på klare retningslinjer i behandlingen av de aller sykeste. Skårerud sin tilnærming er samtaleterapi, og det høres ut som han har prøvd å unngå at pasienter skulle tvangsinnlegges. Sikkert med en tanke om at egen terapi burde være nok, men det har den jo tydeligvis ikke vært.

Ingen av oss kan vite sikkert hva som er sannheten i denne saken, men ut fra det jeg har lest så har han opptrådt grenseoverskridende, unngått å journalføre og fått mange varsler mot seg. Jeg er veldig glad for at varslene og varslerne har blitt tatt på alvor.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat