Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-23, 12:33   #110
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag? #15

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Har du oppskrift å dele på verdens beste hvitløksbrød?

Jeg pleier å bruke en baguette, men bruk det du liker best. Hemmeligheten er uansett ikke brødet, men hvitløkssmøret. Til en stor baguette bruker jeg tre hele hvitløk hvor jeg skjærer av litt av toppen slik at alle hvitløksfeddene kommer til synet. Legg hvitløken på aluminiumsfolie, drypp over litt olje og pakk sammen. Bak i ovnen ved 200 grader i en time. Avkjøl til du klarer å ta på dem og klem hvitløken ut i en bolle. Rør sammen med ca 100 g smør, et par ss olivenolje, litt salt, pepper og evt litt kvernet chili og hakket persille. Del baguetten i to og bre et tykt lag hvitløkssmør utover. Dryss på revet mozzarella og stek ved 200 grader i 10 minutter. Nyt.