Sv: Juletråden 2023
Har tilbrakt 3 timer på senteret sammen med mannen
.og fastslått at neste år kan vi med fordel ha julegavene til egne unger i boks senest 20. Desember. Ideelt sett mye tidligere, men i alle fall helst litt før nå.
Men problemet er jo at de har alt mulig, så det er vanskelig å finne noe å gi dem. Selv om vi egentlig prøver å ikke skjemme dem bort, de får lite utenom jul og bursdag, men de lever som unge i 2023 og har telefon, nettbrett, smartklokke, mer enn nok leker ....
Men vi fant da noe som kan gis i år også, i tillegg til at de får lov en sum til fri benyttelse til å kjøpe pc spill eller en tur på sentret i romjula. (Det skal vi, yngste får "hull i ørene" i bursdagsgave som må tas er par dager etter brusdagen siden den er på mandag og da er jo alt stengt) Rett og slett fordi å kjøpe spill i dagens verden stort sett dreier seg om nedlasting så det er bedre at de får gjøre det selv i jula enn at vi skal laste ned noe uten at de merker det, liksom.
Jeg skulle etter planen stå opp 6, jobbe 2-3 timer på loftet og så dra på senteret klokka ni.
Jeg jobba på loftet fra 6.20 til over 15, så det ble senteret etter middag. Det gikk forbausende bra med parkering og ikke for mye folk der heller. Alle andre er sikkert ferdige før oss.... Men nå har jeg fått alle gaver i hus, så da er det bare å få pakket det inn.
Også nå huset pyntes i morgen da. Svinge en mopp eller støvsuger litt rundt i huset også. Vaske badet en siste gang før jul og rydde av spisebordet IGJEN. (Sikkert 5 gangen jeg totalt rensker det i desember. Det er en meter eller halvannen lenger enn vi spiser på, nemlig. ) Mistenker at alle bord i huset må ryddes av før de får på den nye duken til jul.
Nok å ta seg til, men bonus at det er lørdag så både jeg og mannen har fri hele dagen. Da kommer nok lille-julaften-magien til å virke. Den som får det til å gå fra kaos til julefred i løpet av kvelden.
Det gjorde den jo selv den lille julaften for 8 år siden, når vannet mitt gikk rett før hovmesteren og grevinnen (og jeg fornektet det og fortsatte å gjøre klart til jul). Julefreden senket seg den kvelden også. (men mannen rakk ikke stort mer enn å sovne før jeg vekket ham for da var det ikke TVIL om at vannet mitt definitivt gikk.... Så helt julefred ble der sånn sett ikke...)