Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-23, 16:53   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.600
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tine vakumpakket mat raskt - HASTER

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Min far slakter - sier at det tiner raskere i kaldt vann. og beholder smaken bedre.

Det blir jo litt flisespikkeri
Men det tiner raskest i varmt vann, men da må man ta av isen og jobbe med det. Og det forringer kvaliteten, så selv ikke jeg tiner noe annet enn kjøttdeig i varmt vann.
Men der tiner raskere i temperert vann, altså 15-20 grader, men da må man bytte vann jevnlig, eller ha en relativt stor balje.
Jeg innser jo at her må det forsking til (jeg tiner ofte råmelk og da er tid en viktig faktor). Raskest går det i svært varmt vann, men da må den passes slik at melka ikke blir for varm, så rikelig med lunka(35-40 grader) vann er foretrukket.
Men jeg skal jammen ta tiden nestegang.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat