Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-24, 09:23   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filosofi (transperson som eksempel)

Opprinnelig lagt inn av him, her.


Jeg opplever vel at det er stort spenn i hvordan dere formulerer dere og tenker om det, men i praksis vil det kanskje ikke oppleves som et spenn, fordi selve praktiseringen vil være lik? (Det er blir litt som når jeg hører at transpersoner blir bedt om å beskrive hvordan kjønnsorganer de har - det ville jeg aldri ha spurt noen om. Og det tror jeg det gjelder veldig mange her inne, men det er kanskje ikke en "regel" som de har for transpersoner, men en generell regel)

Ja, det er jo en grei regel å tenke over om man ville spurt andre om samme spørsmål. Jeg synes også at dette har vært en interessant og lærerrik tråd. For eksempel når jeg snakket om makt og å oppdra andre/være et forbilde, mente jeg ikke at man skal snakke om spesifikke personer. Men mer være tydelig på hva man tenker er ok holdninger og påstander om kultur, fysisk uttrykk, religion og kjønnsidentitet. Slik at vi er flere som kan ta den rollen som personen fra teksten til nokon. Ikke at vi skal si at den og den er trans, veggis eller muslim.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat