Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-24, 15:05   #53
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filosofi (transperson som eksempel)

Spennende debatt. Jeg tror jeg har veldig lite fordommer mot andre mennesker generelt. Jeg er veldig glad i å bli kjent med folk, og veldig nysgjerrig på folk. Veldig åpent sinn og ønsker virkelig bare å lære og forstå. Jeg er ekstremt lite privat av meg, og det skal veldig mye til før jeg synes folk spør for mye eller deler for mye. Når jeg leser debatten her inne nå, så skjønner jeg at jeg må vokte meg vel. Jeg kan veldig fort finne på tråkke i salaten.

Og det har jeg sikkert gjort mange ganger. Jeg er enig i at enkelte ting bør man ha «lest seg opp på» eller fulgt nok med på til å forstå essensen av. Men likevel. Det er litt mye forlangt at folk skal lese seg opp på alt mulig og vite inngående ting om alt mulig.

Det går an å ikke være så forbanna lettkrenket også? Hvor ble det av å gi folk litt slækk. Hvorfor må alt være så PK hele tiden, at folk ikke tør å spørre? Jeg vil veldig gjerne lære å kjenne nye mennesker. Alle slags mennesker med andre bakgrunner enn meg. Men det er vanskelig da. Når man hele tiden er redd for å tråkke i salaten og redd for å krenke noen. Å spørre noen som ikke ser etnisk norske ut om hvor de har røttene sine fra, kunne jeg lett ha gjort. Og jeg ville lyttet med store ører og nysgjerrige øyne om de ville fortelle meg litt om den kulturen de har med seg. Ikke fordi jeg er lat og ikke gidder å lese meg opp, men det er begrenset hvor stor kapasitet jeg har. Jeg ville likevel elsket en sånn spennende samtale. Synd hvis den andre parten ville sett på det som frekt og et overtramp.

Nei, dette ble bare surr. Men jeg skjønner at jeg må passe på og legge en demper for min genuine interesse for andre mennesker.