Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-24, 15:25   #54
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filosofi (transperson som eksempel)

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det går an å ikke være så forbanna lettkrenket også? Hvor ble det av å gi folk litt slækk. Hvorfor må alt være så PK hele tiden, at folk ikke tør å spørre? Jeg vil veldig gjerne lære å kjenne nye mennesker. Alle slags mennesker med andre bakgrunner enn meg. Men det er vanskelig da. Når man hele tiden er redd for å tråkke i salaten og redd for å krenke noen. Å spørre noen som ikke ser etnisk norske ut om hvor de har røttene sine fra, kunne jeg lett ha gjort. Og jeg ville lyttet med store ører og nysgjerrige øyne om de ville fortelle meg litt om den kulturen de har med seg. Ikke fordi jeg er lat og ikke gidder å lese meg opp, men det er begrenset hvor stor kapasitet jeg har. Jeg ville likevel elsket en sånn spennende samtale. Synd hvis den andre parten ville sett på det som frekt og et overtramp.

Nei, dette ble bare surr. Men jeg skjønner at jeg må passe på og legge en demper for min genuine interesse for andre mennesker.

For å ta eksempelet med mennesker som ikke ser etnisk norske ut: De blir spurt veldig ofte om hvor de kommer fra, eller hvor de "egentlig" kommer fra, hvis de svarer Lillestrøm. Og jeg vet at det er lett å bli sliten av å skulle forklare at bestefar er fra Pakistan, men jeg er født her, eller jeg er adoptert fra Iran og kan ingenting om kulturen der, for jeg har hatt norsk oppvekst. Jeg mener at det beste er å la være å grave i halvkjente menneskers utseende/bakgrunn/seksualitet/funksjonshemming. Blir du ordentlig venn med noen som ikke er A4, så kommer opplysningene av seg selv.