Egen garderobe på gjesterom?
Vi «bygger hus» (dvs totalrenoverer). Hele planløsningen endres.
Vi har ikke et kjempestort hus, så alle kvadratmetre må utnyttes godt. På hovedsoverommet skal vi ha en slags walk in-løsning, altså til klærne. Vi har redusert størrelsen kraftig til fordel for et litt større bad.
Nå ser vi at området med skap/klesoppbevaring blir mindre enn vi har sett for oss, og vi sliter med å få plass til både mine og mannens klær på en god måte. Vi kan bøte på plassmangel ved å sette inn en kommode, men så kom vi på en løsning jeg har lyst på innspill på:
Hvis jeg bruker all ledig plass på soverommet til mine klær, kan mannen ha alle sine klær på gjesterommet vegg i vegg. Han synes det er en god løsning og har selv foreslått det, men den gang avviste jeg forslaget fordi jeg mente at skapene på gjesterommet skulle være nettopp for gjester (og studenter på ferie).
Men i dag tenkte jeg følgende: Det er da veldig dårlig utnyttelse å ha en stor garderobe på gjesterommet som kun er til gjester og studenter på ferie? Det må da være bedre at mannen oppbevarer sine klær der, slik at vi begge får god plass?
Ulempen er selvsagt at rommet noen ganger er i bruk. Vi har uhyre sjelden gjester, men det er planen at det skal hende litt oftere framover. Og det ene barnet er utflyttet student og kommer hjem i ferier. Den andre studenten skal bosette seg i byen (er planen iallfall).
Vi skal også ha et tredje soverom. Men det skal etter planen brukes som loftstue. Vi har ikke planer om å ha noen garderobeskap der.
Er det noe som er negativt med denne løsningen? Er dette en flott løsning, tror dere, eller kommer det til å bli upraktisk?
|