Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-24, 08:01   #54
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kan jeg kuppe tråden litt og spørre om det samme angående oppvaskmaskinen?

Jeg blir nemlig ikke enig med meg selv engang. Jeg er oppvokst med at man åpnet døra. (Jeg er riktignok oppvokst i forrige årtusen, så det er muligens ikke et argument. ) På mange nye oppvaskmaskiner åpner jo døra seg selv. Jeg ser den. Men. Jeg har altså også lest (husker overhodet ikke hvor) at døra ikke skal åpnes, for det ødelegger for tørkeprosessen. Da jeg sluttet å åpne min, tørket innholdet fortere. Det gir mening for meg. Man utnytter varmen inni i stedet for å slippe den ut. Dessuten ser jeg jo at treverket rundt blir ødelagt over tid av å ha døra på gløtt. Men dampen skal vel uansett ut på er tidspunkt (ref en viss stekeovntråd), eller omdannes den bare til vann og forblir i maskinen og eventuelt renner ut?

Jeg skjønner meg ikke på kjøkkenmaskinteknologi. Det er flaks at jeg ikke jobber med sånt.

Når maskinen er ferdig - helt ferdig, også tørkedelen, så åpner jeg og lar det dampe av. Ellers blir det så fuktig på plastdingsene. Vi har metallbeskyttelse under kjøkkenbenken - over oppvaskmaskinen, slik at benken er beskyttet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat