Sv: Kommune vil kun motta flyktninger fra Ukraina
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Når man snakker om store grupper av mennesker, så må man naturlig male med litt stor pensel. Generelt sett er flyktninger en utgiftspost, noe som selvsagt er et problem. Ofte kommer flyktninger med store traumer som de kan slite med resten av livet. Ofte har de dårlig helse. De er ikke vant til norske forhold, og det kan skape problemer. Mange flyktninger har en negativ holdning til kvinner og til likestilling og en forskrudd forestilling om ære. Mange har ikke samme rettsforståelse som oss.
Det jeg har lest av him tidligere har aldri indikert at hun mener alle flyktninger er håpløse døgenikter som kun er utgiftsposter. Tror du virkelig at hun mener det, Ine? For i tilfelle gikk du glipp av posten hvor hun skrev
Man må ingen ting når man snakker om store grupper av mennesker. Det er det som er så fint.
Og tråden her viser jo ihvertfall at det er stor sjanse for å misforstås når man eventuelt gjør det.
Igjen, synes du det er greit å bytte ut flyktninger med mennesker med downs syndrom i setningen "flyktninger er bare problemer"?
Jeg har få meninger og oppfattelser om hver bruker på fp, og oversikt over hva hver enkelt bruker mener om ulike tema.