Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-24, 17:55   #118
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.668
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det forurenser ikke, men det forsøpler. Det å legge/henge igjen en bæsjepose, om enn midlertidig, bidrar til at det til enhver tid befinner seg søppel i naturen. At søppel fra en person fjernes for så å erstattes av søppel fra en annen person er likegyldig, det er alltid søppel rundt om, fra en eller annen. For andre som bruker marka forringer det kvaliteten. At det er tungvindt for deg å bære den med er ditt problem, som du må løse som en del av ditt valg om å ha med hund på en lang tur der hvor du vet det ikke er søppelbøtter. Og den løsningen er ikke å la det være til irritasjon for andre turgåere, ved å bidra til enda mer søppel ved stien.

At man med viten og vilje gjør ting som sikkert er "irriterene for noen" for å gjøre det mindre tungvindt for seg selv, et sted der folk går først og fremst for rekreasjon og hygge, er faktisk ganske egoistisk.

Helt enig! Og jeg har tenkt på Timar sitt innlegg i dag - for hvorfor skal det være mitt problem at det er upraktisk for dere, som har valgt å ha hund, å bære med dere bæsjen?

Jeg har verken hund eller katt, og jeg synes ikke jeg skal ta konsekvensene av andres dyrehold. Det hjelper ikke meg at dere tar med dere posen etter at jeg har gått forbi, for min naturopplevelse blir ødelagt i det jeg ser den. Forsøpling og ødeleggelse av natur er noe av det tristeste jeg vet om. Det er bare så utrolig dårlig gjort å ikke ta ansvar for eget husdyrhold.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat