Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-24, 13:43   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.724
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Her var sønnen syk ei uke, og det kom brev med blant annet:

Engelsk: "For at jeg som faglærer skal ha vurderingsgrunnlag må du som elev gjøre følgende: ta kontakt med meg så fort som mulig for å avtale tidspunkt for utsatt presentasjon". Det var det første brevet, han var fortsatt syk, og ringte til lærer i full panikk fra sykesenga for å avtale nytt tidspunkt, men fikk beskjed om at det hastet da ikke så fælt, det kunne de avtale en eller annen dag uka etter at han var tilbake, det var flere som skulle ha utsatt presentasjon.

Deretter kom et tilsvarende brev ang samfunnskunnskap, som gjaldt utsatt innleveringsfrist for prosjekt i arbeidsliv og økonomi (dette kom både i digipost til meg, mannen og sønnen, i tillegg til på papir i postkassa noen dager senere), ett om kapittelprøve i matte (etter at han var tilbake på skolen, og allerede hadde avtalt tidspunkt for ny prøve), og ett fra tysklæreren, der det stod tidspunkt for tyskprøve med beskrivelse av hva han trenger å ta med til prøven, hvilke hjelpemiddel som er tillatt, og praktisk info. Og enda et brev, som jeg ikke engang har giddet å åpne, men guttungen sier det gjelder en innlevering i naturfag, som han nå har levert (han skrev det i melding til meg sammen med skjermdump av brevet før jeg rakk å spørre, eller åpne min kopi).

Og alle brevene har samme overskrift: "Varsel om fare for manglende vurderingsgrunnlag i fag". Uavhengig om det i det hele tatt er reell fare for manglende vruderingsgrunnlag eller ikke, som følge av utsettelsen (noe det jo ikke er, når han har levert alt annet i faget, er aktiv i timene og er under fraværsgrensa). Så du kan si at forskrekkelsen over denne "advarselen" avtok ganske kraftig etter det første brevet. Vi har jo aldri mottatt noe offisielt brev i posten med en formell, skriftlig advarsel om noe som helst, når det gjelder ungenes skolegang, før det første brevet om den utsatte engelskpresentasjonen kom. Så jeg må innrømme at vi fikk oss en liten støkk, før vi deretter fikk fire brev til, i løpet av samme uke, og storesøster kunne forklare at "det er slik de gjør det nå :shrug:".

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-03-24 kl 13:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat