Sv: Gruffetråd #18
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Hva mener du med feilinntrykket mitt? At min personlige opplevelse av henvendelsene fra skolen er feil? Eller mitt inntrykk av at faren for manglende vurderingsgrunnlag var overdrevet i hans tilfelle(r)? Eller at jeg tok det siste brevet mye mindre høytidelig enn det første? Eller er det et feilinntrykk at jeg synes det blir mye henvendelser? Jeg bare formidler hvordan det oppleves, og gruffer over at det virker litt voldsomt. Men det er mulig det er feil.
(Og er lei av at lærere tror de er så mye mer utsatt for kritikk enn andre yrkesgrupper, og samtidig føler de må forsvare ALT som folk har å utsette på skolesystemet, som om det er et perfekt system, eller at de personlig er ansvarlig for alle systemene, og ikke kan innrømme at ting kan bli bedre. Så nå gruffer jeg litt over det og).
Vi er jo akkurat like lei og oppgitt. Vi drukner i meningsløse, administrative oppgaver og har ikke noe valg, det er det jeg prøver å formidle. Og det nytter ikke å si fra; vi blir aldri hørt, og det blir bare verre og verre. Det spiser av overskuddet til å følge opp elevene og det som er kjernevirksomheta vår.