Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-24, 09:26   #47
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor a-ending i "Samordna opptak"?

Det jeg synes er aller mest merkelig, er de som peprer sitt norske skriftspråk med engelske ord, uttrykk og setningsoppbygging. For meg kan folk få skrive a-endinger eller nesten akkurat hva de vil, men skriv enten norsk eller engelsk, ikke begge deler på en gang. Dette gjelder også her inne, det har blitt flere og flere her inne også som bruker engelske ord og uttrykk også der vi har gode norske ord de heller kunne brukt. I talespråk er det enda verre hos ganske mange, men jammen meg kryper ikke denne sammenblandingen inn også i norsk skriftspråk. En ting er at ungdom snakker et språk som verken er norsk eller engelsk, men at godt voksne skriver det, blir egentlig ganske tåpelig. Men det er min mening.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat