Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-24, 12:48   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk fra utlandet til 17. mai og pinse

Jeg serverer alltid to kurver med jordbær til frokost 17. mai, som vi kutter opp rett på brødet og evt stør litt sukker på. Da spiser ungene minst en skive ekstra, gjerne to, hvilket er fint siden det tr en del tid fra frokt via "alle på med penklær" og "gå til der toget starter, faktisk gå toget" og frem til kiosken åpner på skolen etter talene. Så ja, mat som metter er gode greier.

Tilbud om sjokomelk og jus, i tillegg til kaffi til mannen. Mannen, som heller ikke egentlig spiser jordbær på skive får også annet godt pålegg, gjerne noe laks f.eks. Bortsett fra at han sikkert også i år forlater oss før frokost, trolig kjører han bort på skolen med en av oss andre som holder kaka jeg skal levere, den som holdt kaka går hjem og får frokost mens mannen altså er kqasserer i fau og opptatt på skolen fra morgen til kveld. Det fine med at han kjører bort lenge før det begynner er at når han skal ha med hele omsetninge i kontanter (det er en god del mynt på 17. mai.... mindre med årene med vipps, men fortsatt mange unger som får kontanter å gå med selv) derfra etter det er slutt, så har vi en bil å frakte det med.

Men da rotet jeg meg bort fra tema her. Men ferske jordbær er fast tradisjon på 17. mai frokosten vår. og innspill til Oslofeiring har jeg ikke