Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-24, 12:58   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Besøk fra utlandet til 17. mai og pinse

Tradisjonsmat for oss på 17. mai er:
Rømmegrøt (den til Fjordland funker veldig bra) med fenalår til og kanel/sukker oppå
Spekemat og potetsalat
Laks og eggerøre
Kransekake pyntet med norske flagg
Pølser
Is
Jordbær og blåbær (for fargenes skyld )
Bobler for enhver smak
Jeg pleier å lage en buffet med dette og fyller på med salat, pai, pizzasnurrer ++ alt ettersom hvor mange som kommer. Det aller meste kan lages til på forhånd og vi er ofte 20-30 stk uten at det blir noe styr. Jeg har buffet på kjøkkenet med spising enten stående eller sittende her og der. Dekker bordet med bjørk eller tilsvarende løv, norske flagg og diverse 17. mai stæsj. Jeg sender deg bilder på SMS til inspirasjon.

Tog og bunadskledde nordmenn over alt er stas, men mer enn en halvtime titting på toget er jo ikke nødvendig spør du meg. Jeg elsker å være tidlig, sånn en halvtime før toget kommer, stå oppover ved slottet og se nedover det enorme toget av flagg og barn som kommer og se slottet andre veien, skikkelig rørende. Så går vi igjen etter ca 10 skoler (same same hahahaha).

Det kan også være gøy å være ca kl 09:30 nede ved universitetet for å se Gardens drill, Garden som danser med folk og folkedans. Må nok være enda tidligere enn det hvis man skal ha orkesterplass, men 09:30 i fjor gikk helt fint for å stå sånn litt unna. Vi pleier å ta tidlig, enkel frokost også gå hjem og ha nevnte buffet fra ca kl 12.

Gleder meg allerede!!

Pinse er en mandag man har fri. Dvs. at det er to søndager etter hverandre den uken. Punktum. Søndagstur ut til øyene i Oslofjorden kan være en ide. Eller folkemuseet hvis man ikke har blitt mettet med norsk kultur den 17.


Sist redigert av liefje : 17-04-24 kl 13:10.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat