Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-24, 10:37   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

«Spør om landbrukspolitikk»-tråden

Jeg gidder ikke gi den nr. Det er vel neppe et tema som fenger på linje med kovid

Men landbruket og bøndene har vært mye i media i det siste. Og i går var det en stor demonstrasjon foran Stortinget (og ja, jeg er svært hes og litt sliten etter å ha døgna på Eidsvolls plass) og totalt kaos i stortingssalen der de forkastet forslag i hytt og pine og en representant ble så forvirra at det ble stemt feil (finnes som merknad så det er offentlig informasjon) og har bedt om at stemmen endres.

Så fant jeg nok klokt en hadde skrevet på det store oppslagsverket Facebook. Som jeg tenkte å dele. Og jeg vil gjerne ha spørsmål og gjerne litt skikkelig motbør, for jeg trenger å skjerpe argumentasjonsrekken og sjekke at den står seg.

Sitat:

Hvorfor reagerer bonden på regjeringen sitt forslag.
Vi skal jo ha samme lønn som en lærer?


Her er dette med 20% luftpenger/normering.
Da sitter man igjen med 480 000kr/årsverk.

Så skal vi jobbe 50 timer mer enn andre/årsverk.

Og vi skal dekke reinvesteringer til egen drift med den inntekta. Altså bruke egenkapital/lønn til dette.

Så er spørsmålet, ville lærere godtatt å fått 240 000kr som lønn, og resten skulle man brukt på å kjøpe skolebøker, pulter og stoler og andre ting elevene trenger?
Om du som lærer ikke hadde gjort dette, ville stillingen din om noen år blitt kuttet.

Og i tillegg fått beskjed fra et parti som tidligere het lærerpartiet og at de hadde levert en historisk satsing?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_5461.jpg (12,0 KB, 190 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 19-04-24 kl 11:21.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat