Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-24, 16:56   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.520
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plutseleg parsellhage!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så kult! Har ingen råd, men ville bare si at det er jo oppløftende å høre at noen faktisk får parseller. Jeg har liksom følelsen av at man må stå på venteliste i en generasjon, minst, for å få en. Håper du koser deg ordentlig med din!

Ja, eg var og litt overraska då eg fekk mailen. Men det er visst 3-5 år der eg har fått, så fire år er ganske gjennomsnitteleg. Eg satte meg på venteliste i den skolehagen som er nærmast der eg bur, men det er òg eit område med ganske varierte boligtypar. Kan hende det tar lenger tid i sentrumsområda, der dei fleste bur i blokk. Her i ytre by konkurrerer vi jo ikkje med dei med rekkehus og villa.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Poteter er jo kjempefin jordforbedring, så det er et bra sted å starte. Kan vurdere å ha ulike sorter, tidlig og sen.

Kan ha noe på overflaten også, f.eks. mangold. Squash er ganske enkelt. Tomater er greit å få til.

Så spørs det hvor mye og ofte du tenker å være der ifht ting som er skadedyr-utsatt, kålsorter, salat. Agurk skal også passes litt med jevn vanning for å bli god.

Ja, eg tenker agurk og tomat og denslags kjem neste år, for eg kjem til å vere ein del bortreist i år. (Såpass mykje at eg vurderte å spørje om å behalde ansiniteten og få parsell neste år).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat