Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo
Hvis det er sjøhytte så tenk på hvor værskillene går. Dvs kjøp hytte ytterst og ikke innerst i fjordene. 2 timer på vestsiden er Kragerø og på østsiden ytterst på hvaler eller et stykke sør for grensen. På østsiden liker jeg Sponvika området fordi det ligger ytterst, dvs unngår regnbygene, har kort reisetid og det er en pub lokalt med aktivitet. Kort reisetid med båt eller bil til Halden eller Strømstad. Koster og Grebbestad innenfor båt rekkevidde. Son og Drøbak er mere by aktige med mer aktivitet.
På vestsiden liker jeg både Stokke, Nøtterøy eller Tjøme. På Hvasser er det en fin liten havn med aktivitet i form av butikk, Spisesteder og losstasjon. Sandefjord og Larvik og Ula er også fint, og Nevlunghavn er nydelig. Langesunds området er også veldig fint og hele veien mellom Langesund og Kragerø er det masse hytter både på fastlandet og på øyer.
Jeg liker Valle i Bamble ekstra godt fordi de som drifter butikk og Marina har laget et mylder av tilbud: Restaurant, matbutikk, klesbutikk, interiørbutikk, marina med drivstoff og båtutstyr og sommerbu med diverse leker. I gangavstand langs kyststien kan man også gå til nesteutested, eller neste der igjen. Området er fint til både båtturer, sykling og vandring langs bergene.