Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-24, 13:11   #60
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karens of the world - si fra!

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det hjelper heller ikke om man forklarer med teskje hva man egentlig mente, det blir likevel argumentert ut fra det ordet som opprinnelig ble sagt/skrevet, i helt bokstavelig forstand, gjerne tatt ut av sin sammenheng, og hvordan mottakeren først oppfattet det. Det hjelper ikke med all verdens forklaringer, presiseringer og utdypinger, bordet fanger. Har du først sagt det, har du ment det, bokstavelig. Opplever oftere og oftere at det ikke er så interessant å høre hva folk mener i det hele tatt, meningen bak ordene blir uvesentlig, det vesentlige er at man ikke skal bruke "forbudte" ord.

Nå snakker jeg generelt altså, ikke bare relatert til denne tråden, men får litt samme følelsen her når det blir lagt større vekt på at Pøblis brukte ordet "Karen", basert på hva som vanligvis ligger i det begrepet, enn hva hun skrev i selve innlegget, og egentlig mente. Når "Karen" er en person som sier fra på en nebbete måte, så er det selvsagt det Pøblis oppfordrer oss til å gjøre, til tross for at hun skrev utførlig det motsatte i innlegget sitt.

Ser det også veldig ofte i kommentarfelt. Folk argumenterer ut fra overskriften, og hva de tror saken handler om, uten å egentlig ha lest innholdet, eller forstått hva det handler om. Ofte kan det være det stikk motsatte.

Siden denne blant annet er myntet på meg så vil jeg påpeke at jeg ikke liker folk som sier ifra støtt og stadig, Karen eller ikke. Så joda, jeg har lest HI og mener at selv om man alltid er høflig og bla bla, er det en uting. Man er sjeldent så høflig som man tror og folk flest gjør sitt beste. Og gjør de ikke det, hvorfor er det din/min jobb og alltid påpeke det?

Nei til Karens. Både den uhøflige og høflige.