Sv: Samtykke til pass for barn
Jepp, når de blir eldre så er id kort minimum av hva de skal få, men en 8 åring og en 13 åring har ikke bruk for det. Ikke mine i alle fall, så derfor har de ikke fått enda, men når behovet oppstår skal de få, som jeg skrev. Jeg har bare ikek giddet å skaffe det, også går det ut på dato før de trenger et, så de skaffes når de får behov. eller helst et par mnd før da)
Eldste fikk både id kort og pass, passet oppbevares hjemme sammen med de andre, mens id kortet har han i lommeboka. Utelukkende brukt i banken i forbindelse med bankid tror jeg, han tar ikke annen buss enn skolebussen og det har han busskort til, går ikke ut noe sted og har vel aldri hatt behov for å legitimere seg ellers, men fyller 16 i sommer, så da er apoteket brått en egen greie (Også må vi få orden med fullmakt, forjeg snakket med ham om det her en dag og han foretrekker fortsatt å si fra "det er snart tomt" også ordner vi. Han har mye på blå resept fast hele året. Men fra han er 16 må vi vel betale for det også, så desto større grunn for at han foretrekker at vi gjør det tenker jeg
Men jada, også jentene skal få id kort og evt pass etterhvert