Sv: Hva bør jeg kjøpe til frokost til gjester?
Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.
Hvorfor vil du ikke spørre gjestene? Mine gjester foretrekker det. Jeg hadde nettopp 3 gjester i en uke, og det gikk i enten müsli eller skive med ost.
Hvis jeg skulle besøke noen og overnatte hadde jeg ikke ønsket å bli spurt hva jeg ville ha til frokost. Selvsagt hvis jeg hadde allergier så hadde det vært praktisk (men da hadde jeg sikkert sagt fra i det overnattingen ble avtalt, enten de spurte eller ikke, eventuelt tatt med meg noe selv), men ellers hadde jeg ikke likt å måtte tenke ut hva jeg ville ha og hva vertene skulle kjøpe inn, så jeg støtter Pelen i den.
Når vi skal besøke svigers ringer ofte svigermor og spør hva vi vil ha å spise når vi kommer fram, hvem som vil sove på hvilket rom, hva vi vil ha til middag neste dag, hvilke pålegg ungene liker til frokost, hva vi vil drikke etc. Jeg vet det er godt ment, men jeg synes det er slitsomt å måtte ta alle disse beslutningene, og skulle helst bare kunne være gjest (altså jeg kan godt lage maten, når vi er der, men så lenge jeg ikke skal lage maten synes jeg det er stress å planlegge alle måltidene, på vegne av resten).
Sist redigert av My : 20-06-24 kl 10:21.
|