Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-24, 11:14   #68
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din mentale alder?

Det synes jeg er ekstremt vanskelig å svare på - hvordan føler man en alder?

jeg er ineterssert i pop-kultur og hva som rører seg i samfunnet. jeg ser at noen på min alder er ekstremt på "alt-var så mye bedre før"-kjøret, og det rister jeg litt på hodet av. jeg føler meg ikke som en sånn en, men jeg føler meg ikke ung. heller. (Men hvis jeg fikk leve om igjen med det jeg vet og har forstått nå, skulle jeg nok gjort ganske mange andre valg. men det er jo en helt annen sak.)
Og når unge mennesker avskriver alle over en viss alder, fordi de er akterutseilt, tenker jeg at hvis det er noe jeg har lært av alle de årene jeg har levd, og av livet sånn generelt, så er det er å generalisere er ekstremt lite fruktbart. Alle over 50, 60 70 eller hva har du, er ikke akterutseilt, alle unge er ikke bortskjemte, navlebeskuende og letkrenka eller "zpezielle" bare for å være det..

og selv om jeg er forskrekket og skremt av at verden faktisk ikke går framover på alle områder, så er jeg veldig glad for at det er mer åpenhet rundt at det finnes mange ulike måter å leve livet på nå enn før. jeg tenker også at det at fler ungdommer definerer seg som skeive, ikke handler om annet enn at det nå er mer rom for å gjøre akkurat det - jeg er 10o% enig i det Input skiver over her.

Jeg tenker at det fortsatt er så mye stigma og hets og hat rundt det å være annerledes enn majoriteten, og at samfunnet fortsatt er ganske voldsomt heteronormativt, så jeg har veldig vanskelig for å akseptere en ide om at folk velger å bli hetset, diskriminert og å utsette seg for vold for å liksom være zpezielle.

Jeg er den voksneste i familien nå, med to gamle foreldre som trenger mye hjelp og omsorg på alle mulige måter. jeg savner å ringe mamma for å få gode råd og levere fra meg bekymringer. :sukk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat