Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-24, 16:45   #909
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg føler med deg, Floksa! Det er så forbaska mange som overhodet ikke har vett på hvordan man oppfører seg nær dyr på beite, uansett om det er kyr, sau, geit eller hva og det spiller ingen rolle om de går, sykler eller kjører. Jeg har en datter som er budeie på en seter i Rondane i sommer og har derfor kjørt mye på veien inn til setra. Det kjøres fullstendig vettlaust gjennom flokker av kyr og så grusen spruter rundt ørene på sauer som gjerne ligger i veikanten. Datteren min fant et lam med brukket for for et par uker siden, trolig påkjørt. Det måtte avlives. Sjåførene er 99% hyttefolk i området da dette er en blindvei og ergo er det ingen gjennomfart og det er heller ikke kjøring til turmål eller andre turistmål på den veien, kun til den ene setra og 40-50 hytter. Alle burde vite bedre, men jeg tror mange av de er så forbanna på beitedyr at de gir faen. Det begynner virkelig å bli et problem med konflikter mellom hytteeiere og lokalbefolkning pga dette. Spør du meg, burde hyttebygging til fjells vært stoppet for lenge siden. Det skaper mer problemer enn verdier for bygdene.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat