Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-24, 08:30   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taco til 16 stk

Jeg har lagd taco til over 30 og synes den mengdeberegningen der var fin. Mulig jeg også ville gått litt opp på kjøtt, men det kommer an på så mye. (drikker man velkomstdrink først og det er party party går det kanskje litt mindre)

Vi pleier alltid å ha rester av kjøttdeig når vi er 4 (to voksne og to tenåringer), og bruker 400 gram. Jeg ville tatt 2 kg kjøttdeig til 16. Og som sagt ha litt ekstra av grønnsaker uten å kutte opp alt, og ha en plan for hva du gjør med rester. Grillmat med grønn salat dagen etter og pizza med tacokjøttdeig dagen etter det igjen, eller noe sånt.

Jeg serverte taco til 9 stk forrige uke, da ga jeg beskjed om at det var mer av alt, bortsett fra kjøttdeig, så folk sa fra underveis. Vi måtte kutte mer salat og agurk enn vi hadde startet med, men hadde mye tomat igjen. Brukte bare en boks mais og en boks rømme, men hadde mer i skapet. Flere spiste bare nachochips og ikke lefser, så vi varmet ikke så mange lefser som vi hadde kjøpt inn. Det som ikke åpnes holder jo en stund. Jeg vet ikke hvor mye kjøttdeig vi hadde, for det var mannen som fikset, men vi hadde mye igjen, og enig i at det er det kjipeste å gå tom for.

Til 16 ville jeg hatt
2 kg kjøttdeig
3 putter rømme, men satt frem ett og ett, eller kanskje to med en gang
4-5 bokser mais, ta frem to til å begynne med
2-3 småbokser tomater, ville ikke delt opp alt med en gang
2-3 agurker, jeg ville delt opp 1,5 til å begynne med
3-4 pakker store lefser, 2 poser nachochips
1 hode crispisalat
1 paprika

Men hvis man f.eks skal på hyttetur ville jeg kanskje ikke "safet" like mye, spesielt ikke hvis man må bære langt.