Sv: Hva har dere gjort i sommer?
Jobbet fram til 12. juli, og siden forsommeren var så fin og varm føles det som jeg jobbet store deler av sommeren. Men fra ferien startet hadde jeg først noen rolige dager hjemme, deretter noen dager på besøk hos familie på Østlandet, og så var jeg, mannen og yngste datter 10 dager på nordkysten av Spania, sammen med en vennefamilie. Nydelig ferie, som inneholdt både sol, strand og bading, museer og andre severdigheter, fotturer i vakker natur, små, idylliske landsbyer, storby med shopping, og ikke minst masse god mat og drikke. Som bonus fikk vi også med oss litt bluesfestival på slutten. Etter at vi kom hjem på tirsdag har vi hatt noen fine dager i egen by, med besøk av søster og svoger, mat- og bryggerifestival, kafebesøk, bytur og avslapning på terrassen. I kveld kommer 19-åringen hjem etter 6 uker i Thailand. I morgen reiser yngstejenta tilbake til Stockholm hvor hun går på skole, og jeg skal tilbake på jobb.
Har "bare" hatt tre uker med ferie (vanligvis har jeg fire), men den har vært så innholdsrik og samtidig avslappende at jeg har fått det avbrekket og påfyllet av energi som jeg trenger. Og enda har jeg nok ferie til gode til å kunne ta en liten ferie senere i høst også.