Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-24, 22:18   #55
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av AI - hvilke verktøy?

Vi tester ut og piloterer Copilot for Microsoft 365 på jobb nå, og jeg har fått pilotlisens, så jeg bruker det mye siden jeg skal pilotere. Jeg må si at jeg ser mer og mer nytte av det, gitt at jeg klarer å stille gode spørsmål og være presis i hva jeg skal ha. Jeg har også brukt den litt privat for å få mest mulig erfaring, og fikk f.eks. nyttige punkter til en presentasjon på engelsk om autismespekterforstyrrelser hos jenter. Der kan jeg jo mye, så jeg kunne verifisere om det den foreslo var riktig og plukke ut det jeg tenkte var relevant og gjøre til mitt. Det sparte meg for å formulere noen ting som jeg jo KAN, men synes kan være vanskelig å forklare, og så gikk det litt fortere i en tilværelse som ikke er preget av tid og overskudd. Nå oversatte den nettopp en tekst fra spansk til norsk, som jeg kunne gjort selv, men det gikk fortere, og jeg kan jo spansk, så jeg kan sjekke at det stemmer, men slapp å skrive all teksten selv. Så gitt bruksområde og riktig bruk er det mye å hente, tenker jeg. Jeg jobber fortsatt med å finne veldig mye nytte i akkurat mitt konkrete arbeid, men det er en del av piloteringen, så jeg tester mye greier.